Večer Nové generace 9. 10. 2014

05.10.2014 21:00

9. října 2014, divadlo Disk v 19.30 hod.

 

Andělská pěna (taneční film)
režie, choreografie: Markéta Jandová
kamera: Markéta Jandová, Kaasam Aziz
interpretace: Grace Nicol
hudba: Murcof

editace a hudební úprava: Markéta Jandová, Lauren Musgrave, Katie Pritchard

Markéta Jandová (1990)
Studovala na Státní taneční konzervatoři Praha a po čtyřech letech se zaměřila na dějiny umění na esteticko-výchovném gymnáziu. V průběhu střední školy začala působit jako taneční pedagog. Od roku 2009 se věnuje choreografii na HAMU. Jeden rok magisterského studia strávila ve Velké Británii na Falmouth University. Markéta působila také jako externí člen Pražského komorního baletu. Nyní se ve svém 5. ročníku více zabývá tématem dance for camera.

Tesknota

choreografie a interpretace: Roman Zotov
hudba: Dr. Jeffrey Thompson - Song of Earth, Ontervjabbit - Cyto Ratio
kostýmy: Zuzana Sýkorová, Petr Nedbal, Roman Zotov
světla: Jan Beneš, Robert Štěpánek
konzultace: Zuzana Sýkorová


Jako zmožený poutník
Leží vítr na zemi.
Zbořená chýše před ránem.
Tato práce byla poprvé prezentována v rámci maturitního koncertu v Duncan Centru v roce 2014.

Roman Zotov (1990)
Pochází z Ruska, kde se profesionálně věnoval latinsko-americkým tancům (třída B). Zároveň navštěvoval workshopy a semináře street dance (hip hop, house, poping atd.), jazzu a moderního tance. V tomto směřování pokračoval i po příchodu do České republiky

V roce 2011 získal titul bakaláře na fakultě podnikohospodářské VŠE v Praze a rok později byl rovnou přijat do druhého ročníku na Konzervatoři Duncan Centre. V rámci svého studia se účastnil mnoha lekcí významných pedagogů, např. Joe Alegado, Uri Ivgi, Lali Farro, James Harkness, Virginia Spallarossa, Maja Delak, Terri Weikel, Lenka Flory atd.

Červená: Nemilosrdný

choreografie: Vendula Poznarová
interpretace: Petra Hyvnarová
hudba: Amon Tobin
modrá: Poslední pokus
choreografie: Vendula Poznarová
interpretace: Barbora Králová, Jakub Sadílek
hudba: Radiohead (interpretace Jae Chong)

Jedná se o krátké performance inspirované barvami, které v životních situacích mění svou dominanci. Spousta dalších barev je v přípravě pro choreografický večer, jehož uvedení je naplánováno na leden-únor 2015.

Vendula Poznarová (1976)
Pochází z Červeného Kostelce. Začínala v dětském folklorním souboru. Většinu své interpretační kariéry po vzoru rodičů - tanečních mistrů - se věnovala latinsko-americkým tancům. Ukončila ji ve dvaceti letech jako vicemistr České republiky a finalista z mistrovství světa. Novou inspiraci pro další taneční práci začala čerpat na mezinárodních workshopech v Calabrii a při studiu techniky Marthy Graham objevila možnosti nekonečných témat i současného tance.

Původně vystudovala cestovní ruch, ale nyní je již pátým rokem na HAMU a to v magisterském programu oboru choreografie u Jana Kodeta a Mirky Eliášové. V roce 2010 založila taneční studio Contemporary – prostor pro tanec. Vyučuje zde děti scénický tanec, dospělé moderní a současný tanec, staví pro ně choreografie. Chtěla by natočit celovečerní taneční film … a jak sama říká: „Nakonec člověk stejně dojde tam, kam má.“

Na dně je tma

choreografie a interpretace: Anita Bánhegyi
hudba: Alva Noto & Ryuichi Sakamoto
kostýmy: z kostymérny Duncan Centra
světla: Jan Beneš
konzultace: Petra Hauerová

Tato choreografie je první autorskou tvorbou Anity, kterou představila v rámci svého maturitního koncertu v roce 2014.

Anita Bánhegyi (1988)
Pochází z Budapeště, kde se poprvé setkala s tancem v rámci tanečního improvizačního večeru. Absolvovala řadu workshopů a seminářů. Od roku 2011 je studentkou Konzervatoře Duncan Centre. Během studia spolupracovala s Petrou Hauerovou, Dagmarou Chaloupkovou, Zuzanou Sýkorovou, Majou Delak, Terri Weikel, Vladimírem Rodriguezem, Stefanem Dreherem atd.

SYNovial

koncept, choreografie, interpretace: Martin Talaga, Marek Zelinka
hudba: lidová

Work in progress z připravované závěrečné práce Marka Zelinky ve spolupráci s Martinem Talagou o mužích, vztazích a svalech. Práce začala vznikat pod vedením Jeana Christophera Pareho v rámci residence SE.S.TA.

Martin Talaga (1989)
Pochází ze Slovenska a od roku 2011 je studentem choreografie na KT HAMU. V rámci Nové generace se představil již několikrát a to jako autor tvorby spojující tanec a živý zpěv v jeden fungující celek, např. v choreografii BOI, ve které spolupracuje se slovenskou umělkyní Katarínou Kalivodovou nebo ve své bakalářské práci ŽÍZNĚ.

Od roku 2013 je externím členem souboru Laterna Magika v Praze a je možné ho vidět například v choreografii Antikódy, nebo také v site-specific Věry Ondrašíkové "Spaces Translation". Také spolupracuje s Radimem Vizváry na projektu Divadlo za branou, dále s katedrou pantomimy (Gei-sha) a s katedrou operního zpěvu (Casanova, Zápisník zmizelého).

Díky své účasti na workshopech London Contemporary Dance School, LABAN/TRINITY School v Londýně, ICDW v Praze a na mnoha dalších významným místech tanečního světa neustále rozvíjí své interpretační schopnosti a získává další choreografické zkušenosti.