15. 12. v palácích Hudební a taneční fakulty v 17.30 hod.

30.11.2011 19:36

„ZASTAVENI V PROSTORU“

Poslední měsíc tohoto roku Nová generace završí netradičním projektem, a to představením Site – specific „Zastavení v prostoru“. Jedná se o projekt studentů taneční katedry HAMU, kteří 15. prosince 2011 v 17:30 oživí vnitřní i vnější prostory Hartigovského a Lichtenštejnského paláce. Tyto nádherné historické budovy, v samotném srdci Prahy, skrývají nejrůznější zákoutí, zajímavé prostory a také tajuplná místa, ze kterých dýchá nostalgie těchto, původně barokních, paláců. Umělci tak díky pohybu, tanci a performanci poskytnou divákovi neobvyklý a originální pohled na prostor školy, ve které se denně pohybují. Jedná se o skutečně jedinečné představení, jež představí budovy HAMU v jiném světle, což možná překvapí i ty, kteří tyto prostory navštěvují po několik let a důvěrně je znají.
 

1. Kašpar
(taneční film)
choreografie a režie: Kateřina Stupecká
interpretace: Kateřina Stupecká,
Marie Janečková, Pavlína Rézová

kamera: Jakub Křen, Marie Kukulová
střih: Léos Ghysels, Marek Matvija
academic supervisor: David Hinton

Kašpara máme všichni.Jde jen o to, jak mnoho dovolíme abychom se jím stali.
Kam se odcházíme skrýt, v jakou chvíli přecházíme do boje a kudy prcháme.
Kašpar nastavuje zrcadlo. Kašpar prosí o odpuštění toho, co již bylo odpuštěno, bojí se toho co není a ukrývá se tam, kde je nejvíc viděn.

„Stíhá mě posměch vašich těkavých myslí ale mě to neznepokojuje o nic víc než orla hejno divokých hus.“
(Walter Scott)

2. KDYŽ KŘIČÍ, TAK...?!
choreografie: Sara Puchowska
interpretace: Šárka Bočková
hudba: koláž
kostýmy: Barbora Obozněnková
(délka: 15min)

“Když mlčí, tak hlasitě křičí. Jejich mlčení je výraznější než slova”.
(Cum Tacent Clamant)

Tvůrčí proces byl založen na úzké spolupráci choreografa a interpreta.

3. Múza
choreografie: Belgi Abidiguzel
interpretace: Jana Vrána
hudba a hudební inspirace: Jiří Miroslav Procházka

Nápad vychází z názvu školy Akademie múzických umění. Hlavní inspirací tohoto hudebně-tanečního projektu je múza, která tvoří a šíří se dále.

4. Stairway
choreografie: Monika Šmídová
interpretace: Monika Šmídová a Martin Talaga
hudba: koláž

Schodiště gotické věže je spojkou mezi dvěma budovami. Místem, kde se lidé potkávají a míjí.  Po rozsvícení světla následujte tanečníka dále dveřmi do vyznačeného prostoru. (Prostor je vyznačen páskou na zemi).

5. Moment of appreciation
(site-spesific research)
koncept: Siim Toniste
interpretace: Hana Turková

6. …The birth of light in motion...
choreografie a interpretace: Petr Kříž
 
Choreografie je založená na projektu MrCrossX. Ve 2. patře budovy HAMU je místo, chodba, jež spojuje velké místnosti. Spojí je i světlo v pohybu… světlo nesené samotným tanečníkem. Prostor již přestane být nevnímanou spojovací chodbou…   

7. Duet/Duel
Choreografie a interpretace: Markéta Jandová
Hudba: Fenn O´Berg
Kostýmy a scéna: Markéta Stará

Projekt je založen na spolupráci mezi tanečnicí a výtvarnicí, která využívá intermediální vývojový program nodekit
(www.tagtool.org), který umožňuje přímou interakci výtvarníka s tanečníkem. Vzniká tak situace, kdy výtvarnice komunikuje skrz kresbu s tanečnicí a obě se tak stávají aktérkami momentálního okamžiku a nabízí se tak otázka na tuto momentální dualitu:  kdo vede, kdo se podřizuje či se setkávají?  

Snahou projektu je seznámit se s možnostmi této technologie a hledání jejího využití jako divadelního prostředku.

8. Rozdvojená
choreografie a struktura: Helena Šťávová
interpretace: Helena Šťávová, Markéta Kutnerová
hudba: Steve Reich

9. Předvečer „Madame Bibi“
choreografie: Soňa Kupcová
interpretace: Lenka Reihserová, Barbora Danzetrová, Slávka Gajerová, Nela Výborná
zpěv: Michaela Bartlová
hudba: J. S. Bach
kostýmy: Johanka Krůfová